onsdag 16. november 2016

Gifttag with shaker/Pakkelapp med shaker

  There won`t be christmas without gifttags and 
It`s really fun to make them yourself.
The most fun with these are that we can
also give them to our children :) 

Det blir ingen jul uten pakkelapper og 
det er ekstra gøy å lage dem selv.
Det morsomste med disse er at de kan 
gies bort til barna våre :) 



I start with diecutting the frame for my shaker with
two of my rectangle dies.
Since my tag is going on a gift I want it to be secure
so instead of using foamtape I diecut the frame
6 times and tape the parts together.

Jeg starter med å kutte rammen til shakeren min
med to av mine rectangle dies.
Siden pakkelappen min skal festes til en gave vil
jeg den skal holde ekstra godt så 
istedenfor å bruke foame-tape så kutter jeg ut
 rammen 6 ganger og limer dem sammen.

I used a backgroundstamp with 
stars on my frame and glued some acecat
at the back of my shaker window.
I stamped the sentiment with black ink
and used turquised pearls in my shaker.
Then I taped all the parts together
and glued on a snowflake which I cut off
the ends to avoid making a whole in my
cardstock and ruin 
it so I can glue it on instead.

I glued a white pearl on the snowflake
to make some extra 
details and the ribbon is attached
with twine in a ribbon.

Jeg har brukt et bakgrunnsstempel med stjerner som
bakgrunn på rammen og limt plastikk
over vinduet på baksiden. 
Jeg har stemplet teksten i svart blekk og
brukt turkise perler inni shakeren.
Så limte jeg delene sammen og limte på 
en brad med snøfnugg som jeg har klippet av 
endene på for å slippe å lage hull i kartongen.
Da kan jeg lime den på istedenfor.

Jeg har limt en hvit perle på snøflaket
for litt ekstra detaljer og festet båndet 
med hyssing i en sløyfe.


Materials
Lawn Fawn Large Rectangle Die
Versafine Onyx Black Ink
Hero Arts Tiny Starry Backroundstamp
The sentiment, pearls and ribbonI dont
 know where`s from
The pearls is from Panduro


Materialer
Lawn Fawn Large Rectangle Die
Versafine Onyx Black Ink
Hero Arts Tiny Starry Backroundstamp
God jul, snøflak,perle og bånd 
vet jeg ikke hvor er fra.
 Perlene er fra Panduro

I loved making these and know
that It will bring lots of smiles to
the people I love so
Im gonna make more of them.

Hugs from Marthe :)  

Disse var veldig morsomme å lage og kan
bringe frem mange smil til
de jeg er glad i så disse kommer 
jeg til å lage flere av.

Klem fra Marthe :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar